A városi kerékpárok megjelenésükben a klasszikus vonalat képviselik, felszereltségük teljes (kitámasztó, csomagtartó, sárvédők, világítás, csengő, esetenként kosár) melynek köszönhetően megkönnyítik a mindennapokat. Ezeknek a kerékpároknak az elsődleges felhasználási területe ahogy a nevük is mutatja a város. Aszfaltozott útra tervezett igazi kis "munkába járós" gépek ezek. Kialakításuk során a tervezők a kényelmet tartották elsődleges szempontnak és az olyan bosszúságok forrásának kivédését, mint az olajos nadrágszár, vagy szoknya, sáros ruházat (esőben, vagy az után történő kerekezés során) stb. A kerékpár nyerge, markolata mind a kényelmet szolgálja, de hozzá kell tenni azt is, hogy csak rövid távú kerékpározás esetén. A rövid alatt azt kell érteni, hogy ha valaki 6-8km.-nél nagyobb távokat szeretne egy fenékkel megtenni akkor érdemesebb hanyagolni ezt a szegmenst.
Fél úton vannak a Városi és a Dual Sport kerékpárok között. Alapvetően 28"-os kerekekkel készülnek szemben a Városi modelleknél gyakran alkalmazott 26"-sal. A jobban felszerelt típusok esetében már megjelenik az első teleszkóp, de ezek tudása jócskán elmarad a Dual, vagy az MTB kerékpárokétól. Ez természetes, hiszen nem is arra a felhasználásra lettek tervezve ezek a kerékpárok. Felhasználási területük a mindennapos közlekedéstől egészen a komolyabb (aszfalton történő) túrákig terjed, persze a kerékpár felszereltségétől (váltó, fékek, stb.) függően. A megjelenésük nagyban hasonlít a Városi modellekére, így a sárvédő, világítás, kitámasztó mind az alapfelszerelség részét képezi.